Verdieping, verrijking, verwondering

 
150.168
exemplaren per editie
1.500.000
online pageviews per maand
130.000
nieuwsbrief abonnees
192.000
Facebook fans
 
 

Happinez

Kernwaarden

  • Positief en betekenisvol
  • Authentiek en inspirerend
  • Open minded en toegankelijk
  • Internationaal en relevant

Het merk

Happinez is een 360˚ merk met een magazine, een drukbezochte website, hoog bereik op social media, een tweejaarlijks festival dat bezocht wordt door 10.000 bezoekers, en diverse extra’s zoals thema-specials, agenda’s, stationary, online trainingen, een grote webshop en een cinema-programma. Het hart van het merk Happinez wordt gevormd door het magazine dat al vrijwel vanaf de oprichting in 2003 een groot bereik heeft. De missie van oprichtster en naamgever Inez van Oord om in te spelen op de groeiende behoefte naar een meer uitgebalanceerd, betekenisvol leven, naar nieuwe dimensies buiten het materiële en rationele, staat tot op de dag van vandaag als een huis. Het blad inspireert met interviews, reportages en achtergrondartikelen én met prachtige fotografie en een bijzondere vormgeving. Dat de missie tijdloos en universeel is, blijkt uit het feit dat de oplage van Happinez nog steeds hoog is en inmiddels ook Duitse, Franse en internationale edities kent die alleen in Europa al meer dan een miljoen lezers hebben. De website is een groot online mindstyle platform, met informatie en items over gelukkig en zinvol leven, webinars, columns, video’s en interviews, dagelijks nieuws, blogs en relevante redactionele content posities voor partners. In een moderne format die perfect is voor mobiel en tablet, is happinez.nl het dagelijkse zen-moment voor thuis en onderweg. Happinez laat haar doelgroep op een toegankelijke wijze kennismaken met een zeer breed aanbod van onderwerpen op het gebied van wijsheid, psychologie en spiritualiteit.

Doelgroep

Wat Happinez-lezers en bezoekers bindt is een mentaliteit: ze staan bewust in het leven, zijn op zoek naar betekenis, zelfontwikkeling en geestelijke groei. Het grootste deel van de doelgroep is vrouw, werkend, hoogopgeleid, ondernemend en actief. Ze zoekt inspiratie op allerlei gebieden: reizen, wonen, kunst en cultuur én spiritualiteit, gezondheid en psychologie. Bij de bewuste, natuurlijke manier van leven die zij voorstaat, zijn comfort, uitstraling en sfeer belangrijk. Ze kiest en koopt bewust en heeft waardering voor stijlvolle, duurzame en kwalitatief goede producten. De Happinez-lezeres gaat daarbij voor de inhoud, maar vergeet niet de verpakking.

Het Happinez Festival

Om het jaar organiseren de makers van Happinez het Happinez festival. In 2019 vindt het Happinez Festival plaats op 10, 11 en 12 mei bij TAETS in Amsterdam.  Lees meer >> 

 

Cijfers

Magazine

150.168 exemplaren per editie
398.000 bereik per editie (13+)
131.161 betaalde oplage

Website

1.500.000 pageviews per maand
426.000 unieke bezoekers per maand
130.000 nieuwsbrief abonnees

Social media

192.000 Facebook fans
27.000 Twitter volgers
70.000 Instagram volgers

Bron: NOM oplage / Google Analytics

 

Impressie

HZ07_2018 ZEAN

HZHK_2018_ZEAN

Cover_uitvouw.indd