Haal het beste uit jezelf met
Psychologie Magazine

 
76.659
exemplaren per editie
1.200.000
online pageviews per maand
89.000
nieuwsbrief abonnees
164.200
Facebook fans
 
 

Psychologie Magazine

Kernwaarden

  • Verstrooiing en verdieping
  • Persoonlijkheid en zelfontplooiing
  • Relaties en gezondheid
  • Brein en emoties
  • Werk en loopbaan
  • Opvoeding en ontwikkeling

Het merk

Het menselijk handelen boeit meer lezers dan ooit; dat blijkt wel uit het groeiende aantal kolommen dat bladen, apps en sites vullen met psychologie. Toch verklaart dat maar gedeeltelijk het succes van Psychologie Magazine. Logisch, want Psychologie Magazine draait al heel wat langer mee: sinds 1982. Het is een multimediaal merk dat lezers daadwerkelijk meer inzicht in zichzelf en in anderen geeft. De redactie bestaat voornamelijk uit psychologen: journalisten met verstand van zaken dus, die wetenschappelijk onderbouwde informatie op een toegankelijke manier presenteren. Met zinvolle artikelen en verrassend concrete adviezen, gevat in een heldere lay-out. Psychologie Magazine reikt lezers de handvatten aan om het beste uit zichzelf te halen en daarmee hun leven te verrijken. Naast wetenschappelijk nieuws en inspirerende reportages brengt Psychologie Magazine ook interviews en persoonlijke tests. Op het drukbezochte psychologiemagazine.nl zijn de tests het meest geliefde onderdeel, en ook de Psychologie Academy leverde al 45.000 tevreden online cursisten af. Psychologie Magazine is een merk dat op alle platforms, in print en online, blijft werken aan haar rol als coachend medium.

Doelgroep

De Psychologie Magazine-lezeres is hoogopgeleid, intelligent, zelfbewust, nieuwsgierig, betrokken en kwaliteitsbewust. Ze werkt en heeft een boven modaal-inkomen. Ze geniet van het leven, maar dat gaat verder dan oppervlakkig geluk: ze leest veel, reist, is zeer geïnteresseerd in persoonlijke groei en ze denkt na over haar keuzes op het gebied van voeding en gezondheid. De Psychologie Magazine-lezeres staat, kortom, bewust in het leven.

 

Cijfers

Magazine

76.659 exemplaren per editie
334.000 bereik per editie (13+)
74.568 betaalde oplage

Website

1.200.000 pageviews per maand
340.000 unieke bezoekers per maand
89.000 nieuwsbrief abonnees

Social media

164.200 Facebook fans
8.800 Twitter volgers
4.500 Instagram volgers

Bron: NOM oplage / Google Analytics

 

Impressie

wpg_website-spreads1800x600

pmzdb_2017web

0001

0002

psy08_test

psy09_nonconformisme

psy10_huilbaby

psy12_begroeting