Lopers lezen Runner’s World

 
40.732
exemplaren per editie
1.090.000
online pageviews per maand
76.500
Facebook fans
21.600
Instagram volgers
 
 

Runner’s World

Kernwaarden

  • Mensen en verhalen
  • Training en looptips
  • Features en tests
  • Gezond leven en voeding
  • Wedstrijden en kalenders

Het merk

Runner’s World is het meest gelezen hardloopblad van Nederland en België. Het inspireert én informeert lopers over alles wat met hardlopen te maken heeft – in het blad, maar ook op de talloze andere platformen. Het merk omvat trainingen en tips, schoenentests en recepten, maar ook inspirerende verhalen en interviews met hardlopers van alle niveaus, amateur en topsporter. In de Verenigde Staten werd het blad in 1966 gelanceerd als Distance Running News. Tegenwoordig is Runner’s World een wereldomspannende titel met achttien verschillende edities. De Nederlandse Runner’s World, het Tijdschrift van het Jaar 2015, geldt als een van de succesvolste: de titel groeit nog steeds. De editie onderscheidt zich ook met innovaties als de gepersonaliseerde online evenementenmagazines, events en populaire bloggers evenementen.

Doelgroep

Runner’s World wordt gelezen door mannen en vrouwen voor wie hardlopen een grote rol speelt in het leven. De lezer is actief, leeft gezond en doelbewust. Het grootste deel van de lezers van Runner’s World is tussen de 30 en 50 jaar oud.

 

Cijfers

Magazine

40.732 exemplaren per editie
160.000 bereik per editie (13+)
39.084 betaalde oplage

Website

1.090.000 online pageviews per maand
204.227 unieke bezoekers per maand
80.000 nieuwsbrief abonnees

Social media

76.500 Facebook fans
39.800 Twitter volgers
21.600 Instagram volgers

Bron: NOM oplage / Google Analytics

 

Impressie

rw0617_pag32-33-klein

rw0617_pag98-99-klein

rw_p70-71

runners-world_0357

rw070817_pag36-37-klein

004

verrazanobridge1a-nyc_m14

rw070817_pag72-73-klein

003