Het zijn tijden voor Vrij Nederland

 
31.000
exemplaren per editie
724.000
pageviews per maand
38.000
nieuwsbrief abonnees
71.300
Twitter volgers
 
 

Vrij Nederland

Kernwaarden

  • Topkwaliteit en altijd scherp
  • Progressief en verrassend
  • Spraakmakend en persoonlijk
  • Doorwrocht en betrouwbaar
  • Plezierig en met humor

Het merk

Vrij. In de rijke geschiedenis van opinieblad Vrij Nederland heeft dat woord een elementaire rol gespeeld. Vrijheid is in 1940, tijdens de bezetting, de aanleiding om het blad illegaal op te zetten. Vrij Nederland gaat na de Tweede Wereldoorlog bovengronds, maar gaat dan ook politieke stellingname niet uit de weg. Vanaf de jaren ‘50 staat het merk bekend om zijn spraakmakende interviews, scherpzinnige columns en natuurlijk de maandelijkse boekenbijlage. En hoewel het huidige Vrij Nederland zichtbaar met de tijd én met zijn lezer is meebewogen, blijft het karakter onveranderd. Het merk speelt nog steeds een rol in het maatschappelijke debat en trakteert kritische consumenten op prikkelende artikelen en doortimmerde reportages, over politiek, wetenschap, cultuur en samenleving. En dat doet het in de vorm die we van Vrij Nederland kennen: niet vrijblijvend opinies presenteren, maar achter de feiten aanjagen. Beschrijven, maar vooral ook onderzoeken en analyseren. Vrij Nederland blijft een blad met een progressieve visie, met de grote kwesties van deze tijd. Naast het blad is ook de website een poel van nieuws en duidende achtergrondverhalen, en op social media en via de nieuwsbrief blijft de doelgroep nog eens extra op de hoogte. Van krant, naar weekblad, naar maandblad: Vrij Nederland staat nog steeds voor dezelfde kernwaarden. De inhoud is altijd actueel en opinievormend. Leve de inhoud.

Doelgroep

De Vrij Nederland-lezer is een levensgenieter, met een brede maatschappelijke oriëntatie en culturele interesse. Het is een hoogopgeleide man of vrouw van 35 jaar en ouder. Hij of zij is geïnteresseerd in de belangrijke kwesties in de wereld; op politiek gebied, maar ook als het gaat om milieu, de maatschappij, wetenschap en cultuur. De Vrij Nederland-lezer werkt, vaak in een hogere functie, en heeft daarmee een bovengemiddeld inkomen, waar graag een deel van wordt uitgegeven aan muziek, film en literatuur en het bezoeken van concerten, de bioscoop en musea.

 

Cijfers

Magazine

31.000 exemplaren per editie
119.000 bereik per editie (13+)
27.000 betaalde oplage

Website

724.000 pageviews per maand
413.000 unieke bezoekers per maand
38.000 nieuwsbrief abonnees

Social media

55.800 Facebook fans
71.300 Twitters volgers

Bron: NOM oplage / Google Analytics

 

Impressie

vn06_cultuur-min

vn07_verhalen-elfie-tromp-en-ariel-levi-min

vn06_verhalen-pewdiepie-min

vn06_verhalen-rusland-correspondenten-min

vn06_verhalen-tommy-en-thierry-min

vn07_boeken-cultuur-min

vn07_rubriek-alleseter-min

vn07_kippenparadijs2-min

vndt_2017web

vngids03_2017web