Lees minder. Blijf vrij van geest.

 
 

 

Vrij Nederland

In een medialandschap waar gevochten wordt om de laatste soundbites, gaat Vrij Nederland te rade bij denkers, schrijvers en kunstenaars om antwoord te vinden op de grote vragen van deze tijd. Hoe controleren we de macht? Hoe moeten we omgaan met technologische vernieuwing, immigratie en duurzaamheid? En hoe kunnen we zelf de vooruitgang vormgeven?
Vrij Nederland biedt een vooruitstrevend, verhelderend & vrij perspectief in een wereld van verandering. Het merk speelt een rol in het maatschappelijke debat en trakteert kritische consumenten op prikkelende artikelen en doortimmerde reportages, over politiek, wetenschap, cultuur en samenleving. Dat doet Vrij Nederland elke dag met één online publicatie (van longread tot podcast) en elke maand in het tijdschrift.

Doelgroep

De Vrij Nederland-lezer is een open en kritische wereldburger, met een brede maatschappelijke oriëntatie en culturele interesse. Ze zijn tech-minded en op zoek naar zelfontplooiing. De Vrij Nederland-lezer werkt vaak in een hogere functie, en heeft daarmee een bovengemiddeld inkomen, waar graag een deel van wordt uitgegeven aan muziek, film en literatuur en het bezoeken van concerten, de bioscoop en musea. Hij of zij is geïnteresseerd in de belangrijkste kwesties in de wereld; op politiek gebied, het milieu, de maatschappij, wetenschap en cultuur.