Yoga Magazine neemt het plezier in yoga serieus

 
54.648
exemplaren per editie
250.000
online pageviews per maand
60.000
nieuwsbrief abonnees
59.000
Facebook fans
 
 

Yoga Magazine

Kernwaarden

  • Gezondheid en wellness
  • Spiritualiteit en lifestyle
  • Reizen en voeding
  • Beauty en shopping

Het merk

Yoga kent wereldwijd talloze liefhebbers van alle leeftijden: in Nederland zijn dat er maar liefst 1,6 miljoen. Yoga Magazine is er voor al deze yogi, van alle niveaus, en voor iedereen die kennis wil maken met de lifestyle. De makers van Yoga Magazine beschouwen het als hun missie te laten zien hoe goed yoga is voor een mens, zowel lichamelijk als geestelijk. Toch is het blad allesbehalve zweverig. Per slot van rekening is yoga ook gewoon leuk om te doen. De vaste thema’s zijn gezondheid, spiritualiteit, lifestyle en reizen, maar er is ook aandacht voor shopping, wellness en persoonlijke verhalen. Om yoga als lifestyle breed neer te zetten, zijn er naast het magazine verschillende media ontwikkeld. Yogaonline.nl, de website van Yoga Magazine, biedt toegang tot een complete yoga-community. Lezers kunnen er winkelen in de webshop of een inspirerende retreat boeken. Op YogaTV zijn meer dan 160 yogalessen te volgen. Ook wordt er eens per twee jaar een festival georganiseerd. Daarmee is Yoga Magazine hét multimediale platform voor yogabeoefenaars van alle niveaus.

Doelgroep

De Yoga Magazine-lezeres is een moderne vrouw tussen de 30 en 60 jaar, die bewust in het leven staat. Ze is hoogopgeleid, werkt en heeft een bovengemiddeld inkomen. Ze heeft veel interesse in cultuur en spiritualiteit. Ze doet natuurlijk aan yoga, op beginnend of ervaren niveau, en houdt daarbij rekening met een gezonde levensstijl. Ze streeft naar harmonie tussen lichaam en geest. Dat uit zich ook in de verbondenheid met haar leefomgeving: zorg voor elkaar en voor het milieu staan hoog op de agenda. De Yoga Magazine-lezeres heeft een open geest, waardoor ze erg geïnteresseerd is in nieuwe ontwikkelingen en producten.

 

Cijfers

Magazine

55.949 exemplaren per editie
101.000 bereik per editie (13+)
48.650 betaalde oplage

Website

250.000 pageviews per maand
54.000 unieke bezoekers per maand
60.000 nieuwsbrief abonnees

Social media

59.000 Facebook fans
1.300 Twitter volgers
13.000 Instagram volgers

Bron: NOM oplage / Google Analytics

 

Impressie

persoonlijk-verhaal-page-001

filosofie_3-page-001

p063-shopping-page-001

ym_0216_skadi_054

reis-mandali-page-001

reis-mandali-page-004

culi-sales

detox-opening