Yoga Magazine neemt het plezier in yoga serieus

 
45.908
exemplaren per editie
250.000
online pageviews per maand
60.000
nieuwsbrief abonnees
60.500
Facebook fans
 
 

Yoga Magazine

Kernwaarden

  • Gezondheid en ingesteld
  • Spiritualiteit en lifestyle
  • Reizen en voeding
  • Schoonheid en winkelen

Het merk

Yoga kent elkaar constant liefhebbers van alle leeftijden: in Nederland zijn dat maar liefst 1,6 miljoen. Yoga Magazine is er voor al deze yogi’s, van alle niveaus, en voor iedereen die van de levensstijl houdt. De makers van Yoga Magazine gaat het als hun missie te laten zien hoe goed yoga is voor een mens, zowel lichamelijk als geestelijk. Toch is het blad allesbehalve zweverig. Per slot van rekening is yoga ook gewoon leuk om te doen. De vaste thema’s zijn gezondheid, spiritualiteit, lifestyle en reizen, maar er is ook aandacht voor winkelen, wellness en persoonlijke verhalen. Om yoga als lifestyle fokken in de zetten, zijn er naast het magazine verschillende media ontwikkeld.Yogaonline.nl, de website van Yoga Magazine, geeft toegang tot een complete yoga-community. Lezers kunnen winkelen in een van hun inspirerende retreat boeken. Op Yogat zijn meer dan 200 yogalessen. Ook wordt er eens per twee jaar een festival georganiseerd. Daarmee is Yoga Magazine hét multimediale platform voor yogabeoefenaars van alle niveaus.

Doelgroep

De Yoga Magazine-lezers is een moderne vrouw tussen de 30 en 60 jaar, die bewust in het leven staat. Ze is hoogopgeleid, werkt en heeft een bovengemiddeld inkomen. Ze heeft veel interesse in cultuur en spiritualiteit. Ze doet natuurlijk aan yoga, op beginnend ervaren niveau, en heeft ooit met een positieve levensstijl rekening gehouden. Ze is naar harmonie tussen lichaam en geest. Dat uit zich ook in de verbondenheid met haar leefomgeving: zorg voor elkaar en voor het milieu staan ​​hoog op de agenda. De Yoga Magazine-leeses heeft een open geest, waardoor ze erg geïnteresseerd is in nieuwe ontwikkelingen en producten.

 

Cijfers

Magazine

45.908 exemplaren per editie
116.000 bereik per editie (13+)
43.010 betaalde oplage

Website

250.000 pageviews per maand
54.000 unieke bezoekers per maand
60.000 nieuwsbrief abonnees

Social media

60.500 Facebook fans
1.400 Twitter volgers
14.400 Instagram volgers

Bron: NOM oplage / Google Analytics

 

Impressie

persoonlijk-verhaal-page-001

filosofie_3-page-001

p063-shopping-page-001

ym_0216_skadi_054

reis-mandali-page-001

reis-mandali-page-004

culi-sales

detox-opening