Over ons
Allround uitgever
 

Expert in content creatie en verspreiding

WPG Media, onderdeel van WPG Uitgevers, is uitgever van Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, en Vrij Nederland, en heeft kinderboekenuitgeverijen Leopold en Ploegsma onder zich. Het bedrijf heeft een lange geschiedenis in het uitgeven van tijdschriften voor cultureel en politiek geïnteresseerden, voor een doelgroep van over het algemeen hoger opgeleiden. Bij WPG Media werken zo’n 150 medewerkers en de uitgeverij is gevestigd aan de Wibautstraat 133 te Amsterdam.

Adverteren of samenwerken met onze merken? Bekijk onze Merken of lees meer over de mogelijkheden bij Adverteren en meer.

 

Nieuws

Speciale uitgave van Psychologie Magazine: ‘Ontdek je talent’ – het complete werkboek 

 Zit ik op de goede plek? Krijg ik energie van wat ik doe? Zou ik meer uit mezelf kunnen halen? Die vragen zijn relevanter dan ooit. In deze special van Psychologie Magazine draait het om ontdekken waar je écht goed in bent en hoe je dat talent tot bloei brengt. Concreet, positief en vol doe-, denk- en schrijfopdrachten die de lezer op weg helpen.

Deze talentenspecial van Psychologie Magazine is het ideale umfeld om vrouwen te bereiken die die zichzelf willen willen ontwikkelen, die graag boeken lezen over persoonlijke groei en openstaan voor het volgen van een opleiding.

Inhoud
– 124 pagina’s inzichtgevende oefeningen en achtergrondverhalen
–  test: wat zijn je sterke kanten?
–  aan de slag: een actieplan om meer uit je talenten te halen
–  inclusief talentenspel met 40 kaartjes

Doelgroep
– Psychologie Magazine bereikt 370.000 lezers per editie
– 1 op de 5 vrouwelijke lezers is van plan om het aankomende jaar een opleiding of cursus te gaan volgen ( vrouwen 13+, excl. studenten en scholieren, NOM 2018 II)
– 18 % van de lezers volgt een opleiding of cursus op dit moment ( allen 13+, excl. studenten en scholieren, NOM 2018 II)

Specificaties van de speciale uitgave van Psychologie Magazine: ‘Ontdek je talent’ – het complete werkboek 
Verschijning:
Deze special gaat op 21 februari mee in een pakket naar alle abonnees van Psychologie Magazine en is vanaf 7 maart te koop en ligt 3 maanden in de winkel.
Formaat:
afgewerkt 200 x 250 mm staand
Omvang:   
120 pagina’s binnenwerk + 4 pagina’s
Oplage: 
55.000 exemplaren
Tarief:
€ 5.900 1/1 pagina
Reserveren advertentie:
Voor 20 december 2019
Aanleveren materiaal:
Uiterlijk 9 januari 2019

WPG Media op 1 in het Kerstrapport

In de waardering van de mediaplanners in het Kerstrapport van Adformatie staat WPG Media op nummer 1 met een 8,2! Daar zijn we trots op!

new-picture-2

Happinez Festival 2017

Op 15, 16 en 17 september vond het vierde Happinez festival plaats. Met lezingen, workshops, muziek, yogasessies, stilte, klankschaal-sessies, meditaties en heerlijk eten gingen de 10.000 bezoekers vol inzichten en ideeën naar huis.
Lees meer>>

 

Geschiedenis

 

vj6d0276

WPG Media is onderdeel van B.V. Weekbladpers en valt als zelfstandige dochter onder WPG Uitgevers, een onafhankelijke groep van multimediale bedrijven in Nederland en Vlaanderen, die relevante producten en diensten, gericht op ontwikkeling, maken en verspreiden. Meer weten over WPG Uitgevers? Kijk op: www.wpg.nl

 

 

2015

Weekbladpers Media verhuist van de Raamgracht 4 naar de Wibautstraat 133, samen met WPG Uitgevers en WPG Kindermedia. Weekbladpers Media wordt samengevoegd met WPG Kindermedia en gaat verder onder de naam WPG Media.

 

2013

Weekbladpers gaat verder onder de naam Weekbladpers Media, een naam die beter aansluit bij de ambities en het multimediale portfolio van printmedia, websites, nieuwsbrieven, apps, online cursussen en events.

 

2010

De overname van A.W. Bruna en Standaard Uitgeverij.

 

2006

Het eerste nummer van Yoga Magazine verschijnt.

 

1993

De positie op de kindermarkt wordt verstevigd door de overname van Uitgeverij Zwijsen, één van de belangrijkste educatieve uitgeverijen voor het kleuter- en basisonderwijs in Nederland. Ook wordt Runner’s World nu uitgegeven.

 

1971

Oprichting van WPG Uitgevers, waar Weekbladpers een onderdeel van wordt.

 

1970

De activiteiten van boekenuitgeverij De Arbeiderspers worden ondergebracht  bij Weekbladpers en andere uitgeverijen volgen: Em. Querido’s Uitgeverij, Nijgh & Van Ditmar, Leopold, Ploegsma, Athenaeum-Polak & Van Gennep, Uitgeverij Ludion, Balans, De Bezige Bij, Thomas Rap en Scripta Media.

 

1965

De tijdschriftentak van De Arbeiderspers wordt zelfstandig onder De Weekbladpers en Voetbal International ziet het daglicht.

 

1950

Vrij Nederland wordt overgenomen door De Arbeiderspers en groeit uit tot een belangrijk opinieweekblad.

 

1940

De oprichting van de verzetskrant Vrij Nederland.