Weekbladpers: zeven titels op iPad

Weekbladpers: zeven titels op iPad

Vanaf 21 januari jl. zijn zeven titels van Weekbladpers Tijdschriften op de Ipad te vinden. Vrij Nederland en Men’s Health waren al sinds eind vorig jaar op iPad verkrijgbaar. Nu zijn daar ook Opzij, J/M voor Ouders, Runner’s World, Hollands Diep en Yoga Magazine bijgekomen. Bijzonder is dat alle apps voorlopig gratis zijn voor abonnees van de printtitels. Voor losse nummers moet betaald worden.

Vrij Nederland wordt elke week speciaal vormgegeven voor de iPad. De overige titels starten met een PDF-versie. Deze versies worden binnenkort uitgebreid met verschillende extra functionaliteiten. Psychologie Magazine en Happinez volgen dit voorjaar.

Directeur Karin van Gilst: ‘Op de iPad komt het beste van twee werelden samen:
de kwaliteiten van het tijdschrift en de mogelijkheden van nieuwe media. Door trial and error zullen we gaan zien wat tablets voor uitgevers, maar vooral voor consumenten gaan betekenen. Wij willen er vroeg bij zijn om onze klanten overal te kunnen bedienen.’


Weekbladpers koos voor Woodwing software als basis, met Graphit als leverancier. De apps zijn ontwikkeld door The Saints.

Zie ook www.weekbladpers.nl

Meer informatie

Voor meer informatie neem contact op met Karin van Gilst (karin.van.gilst@weekbladpers.nl) of online uitgever Eline Deijs (eline.deijs@weekbladpers.nl, 06-51 03 31 56).

Meer nieuws

  • Weekbladpers Media neemt Tracks&Trails over

    Weekbladpers Media neemt een meerderheidsbelang in Tracks&Trails, een multimediaal outdoor-platform, gericht op actieve sporters.

  • Vrij Nederland op nieuw formaat

    Vanaf 10 september 2014 verschijnt Vrij Nederland in een compacter en handzamer formaat. Dit heeft consequenties voor het advertentiemateriaal.

  • Yoga Magazine Festival 2014

    Op zondag 26 oktober 2014 vind het tweede Yoga Magazine Festival plaats in Amsterdam! Ook dit jaar is weer een geweldig festivalprogramma samengesteld.

  • De snelle breinrespons op tijdschriftadvertenties

    Binnen 0,3 seconden bepaalt de consument of een tijdschriftadvertentie interessant is of niet. Bij het zien van een advertentie vindt in het brein een zeer snelle reactie plaats die samenhangt met de waardering voor een advertentie.

  • J/M voor Ouders gaat door bij Mama Media Group

    Weekbladpers Media titel J/M voor Ouders wordt vanaf 1 februari 2014 overgenomen door Mama Media Group. Met tijdschriften, websites, webshops, apps, online cursussen en webinars bereikt Mama Media Group nu maandelijks 1,3 miljoen ouders met kinderen tussen 0 en 16 jaar.